Рішення міської ради
Звернення
Президенту України
Володимиру ЗЕЛЕНСЬКОМУ
Голові Верховної Ради України
Дмитру РАЗУМКОВУ
Прем’єр Міністру України
Денису ШМИГАЛЮ
Голові Комітету Верховної Ради
України з питань фінансів, податкової
та митної політики
Данилу ГЕТМАНЦЕВУ
Народному депутату України
Віктору БОНДАРУ
Народному депутату України
Володимиру ВАТРАСУ
Народному депутату України
Олександру ГЕРЕЗІ
Народному депутату України
Юрію ЗАСЛАВСЬКОМУ
Народному депутату України
Олексію ЖМЕРЕНЕЦЬКОМУ
Народному депутату України
Олені КОПАНЧУК
Народному депутату України
Сергію ЛАБАЗЮКУ
Народному депутату України
Сергію МАНДЗІЮ
Народному депутату України
Ігору МАРЧУКУ
Народному депутату України
Денису МОНАСТИРСЬКОМУ
Народному депутату України
Миколі СТЕФАНЧУКУ
ЗВЕРНЕННЯ
Ми, депутати Хмельницької міської ради, глибоко стурбовані ситуацією, що виникла у секторі малого та мікропідприємництва міста Хмельницького.
Прийняті Верховною Радою України 20.09.2019 року Закони України №128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та №129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» (далі - Закони) запроваджують для фізичних осіб-підприємців (далі - ФОП) обов’язок використання фіскалізованих реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) під час реалізації товарів та послуг, чим суттєво збільшують витрати мікропідприємців та автоматично призводять до підвищення цін для споживачів. Крім того, норми вказаних законодавчих актів передбачають запровадження механізму «КЕШБЕК», що містить морально-етичні суперечності та несе потенційний ризик здійснення тиску на мікробізнес.
Запровадження фіскалізованих РРО та механізму «КЕШБЕК» для ФОПів нівелює спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, а також обтяжує ведення підприємницької діяльності.
Згідно з розрахунками Державної регуляторної служби України прогнозні витрати ринку, платників податків другої та третьої груп єдиного податку, від реалізації положень Законів, становитимуть від 8,5 до 22,4 млрд. грн. на адміністрування процесів застосування РРО. Ці витрати автоматично включатимуться у собівартість товарів та послуг, що спричинить підвищення роздрібних цін та створить підґрунтя для монополізації споживчого ринку великим бізнесом.
В подальшому, запровадження додаткового регулювання призведе до закриття суб’єктів підприємництва та зростання витрат з бюджету України. Припинення діяльності мікропідприємцями чи їх бізнес-імміграція матиме катастрофічні наслідки для країни, оскільки місцеві бюджети мінімум на 20% наповнюються за рахунок податків, що сплачуються мікробізнесом.
Верховною Радою України зареєстровано законопроєкт № 3853-1 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму «КЕШБЕК», а також альтернативний законопроєкт №3853-2 (далі - законопроєкти), що був напрацьований групою народних депутатів України спільно з Рухом #SaveФОП. Основною ідею цього законопроєкту є розвиток та захист спрощеної системи оподаткування.
Законопроєкти набувають надзвичайно важливого значення в умовах карантинних обмежень та є першочерговим для пожвавлення бізнес-активності, мотивування виходу бізнесу з «тіні», забезпечення стабільності законодавства, збільшення надходжень до місцевих бюджетів, зростання самозайнятості і створення нових робочих місць, стимулювання встановлення мікробізнесом терміналів та збільшення безготівкових розрахунків.
Прийняттям Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» №786-ІХ відмінено Книгу обліку доходів та скасовано норму щодо її щоденного ведення. Відтак, фізичним особам- підприємцям доведеться здійснювати облік доходів, видатків та інших показників на підставі ведення первинних документів для кожної операції. Вказані зміни впливатимуть на діяльність фізичних осіб- підприємців у сфері роздрібної торгівлі, де кількість операцій може вимірюватися сотнями. Скасування Книги обліку доходів суттєво ускладнить ведення бухгалтерського обліку та змусить підприємців звертатися за послугами до професійних бухгалтерів, що збільшить їхні видатки та ускладнить бізнес- процеси.
Рух #SaveФОП спільно з народними депутатами України розробив законопроєкт №3993, що поєднує позитивні аспекти №786-ІХ щодо можливості довільного ведення звітності з використанням Книги обліку доходів відповідно до встановлених норм.
Унормування порядку відображення отриманих доходів фізичними особами-підприємцями забезпечить збереження можливості щоденного, за підсумками робочого дня, ведення Книги обліку доходів для формування показників податкової звітності.
Законопроєктом передбачається збереження змін згідно із Законом України №786-ІХ щодо ведення обліку у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат; запровадження норми, згідно з якою у разі реєстрації Книги обліку доходів у встановленому порядку та її щоденного ведення вона буде достатньою підставою для формування показників податкової звітності.
Цей законопроєкт дозволить зняти соціальну напругу з фізичних осіб-підприємців, які ведуть Книгу обліку доходів та не хочуть витрачати додаткові кошти на бухгалтерський супровід, що стане необхідним у разі запровадження нового механізму формування та підтвердження показників податкової звітності.
Враховуючи викладене, ми, депутати Хмельницької міської ради, звертаємось до:
1. Верховної Ради України з проханням сприяти розгляду і швидкому прийняттю законопроєктів №3853-1, 3853-2, 3993.
2. Президента України з проханням підтримати зазначені законопроєкти.
3. Кабінету Міністрів України з проханням сприяти розгляду законопроєктів №3853-1, 3853- 2,3993.
4. Голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики невідкладно винести на розгляд Комітету та підтримати законопроєкти № 3853-1, 3853-2, 3993.
Звернення прийняте на позачерговій сорок четвертій сесії Хмельницької міської ради 28 серпня 2020 року.