Новини

Про підсумки роботи із зверненнями громадян у І півріччі 2025 року

Надзвичайно важливе місце в системі засобів захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, ефективної комунікації влади і громади посідає реалізація права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, закріпленого статтею 40 Конституції України.

Відповідно забезпечення цього конституційного права громадян є одним із важливих пріоритетів у діяльності Хмельницької міської ради, її виконавчих органів, комунальних підприємств та установ.

Відділом роботи із зверненнями громадян, у свою чергу, створено усі необхідні умови для належної реалізації права жителів нашої громади на звернення.

Для забезпечення ефективного діалогу керівників міста з жителями громади, у І півріччі 2025 року проведено 12 прямих телефонних ліній «Міська влада відповідає», під час яких порушено 118 питань від мешканців територіальної громади. Усі звернення своєчасно розглянуті, додзвонювачі отримали конкретні відповіді на порушені ними питання.

Під час 12 особистих прийомів громадян, що відбулися у січні-червні, зареєстровано та опрацьовано 159 звернень від мешканців громади. Жодне звернення не залишилося поза увагою керівництва Хмельницької міської ради. Усі заявники отримали обґрунтовані відповіді в терміни, передбачені чинним законодавством.

Ще однією важливою формою діалогу між владою та громадою є функціонування порталу "Електронні петиції". У І півріччі поточного року до Хмельницької міської ради надійшло 11 електронних петицій. З них – 3 петиції набрали менше 500 голосів і розглянуті відповідно до ЗУ «Про звернення громадян» як колективні звернення. 2 петиції відхилено відповідно до Порядку розгляду електронних петицій. На 6 е-петицій триває збір підписів. Результати розгляду усіх петицій висвітлюються (оприлюднюються) на порталі "Петиції" офіційного сайту міської ради.

Великою популярністю у хмельничан користуються "Електронні звернення". Це засвідчують і цифри. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 2891 електронне звернення. Така форма подання звернення передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення, не виходячи з дому. Більшість порушених заявниками питань вирішено позитивно.

Упродовж звітного періоду на адресу керівництва міста надійшло 124 запити на публічну інформацію. Усі запити своєчасно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.

У І півріччі працівниками відділу роботи із зверненнями громадян здійснено контроль за додержанням вимог чинного законодавства щодо ведення діловодства та роботи зі зверненнями громадян і запитами на отримання публічної інформації. Працівниками відділу здійснено 15 перевірок у структурних підрозділах міської ради, у ході яких надано методичну та практичну допомогу з питань покращення роботи із зверненнями громадян, запитами на публічну інформацію і діловодства в зазначених сферах.

Відділом роботи із зверненнями громадян забезпечено систематичний аналіз та узагальнення статистичних даних щодо звернень, які надходять на адресу міської ради.

Протягом звітного періоду зареєстровано та опрацьовано 16690 звернень від громадян та запитів на отримання публічної інформації.

Позитивно вирішені питання становлять 79,3 % від їх загальної кількості (це 13236 звернень).

Міським головою особисто опрацьовано 13947 звернень, що становить 83,5 % від загальної кількості їх надходження.

Найчастіше у своїх зверненнях громадяни порушували питання соціального захисту. Здебільшого, це: надання матеріальної допомоги на лікування громадян, які гостро її потребують, учасникам бойових дій та бійцям, які безпосередньо беруть участь у бойових діях, членам сімей загиблих осіб під час виконання бойового завдання, зниклих безвісти або ж полонених; про встановлення факту здійснення догляду; надання пільги на житлову послугу учасникам бойових дій або особам, які беруть безпосередню участь у бойових діях; здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників бойових дій; надання житла, продуктових наборів і засобів гігієни для ВПО; компенсація за житлову площу; ремонт квартир та заміна газових приладів, безкоштовного встановлення засобів обліку газу, води; призначення усіх видів державної соціальної допомоги та інші.

З питань житлово-комунального господарства, в основному, порушувалися проблеми обслуговування та утримання будинків і прибудинкових територій, ремонт доріг, обстеження зелених насаджень та омолодження дерев, забезпечення тепло-, газо-, водо-, електропостачанням, участь у Програмі співфінансування робіт з поточного ремонту, заміни окремих віконних та дверних блоків у під’їздах багатоквартирних житлових будинків; впорядкування стоянки транспортних засобів у дворах житлових будинків, встановлення відповідних дорожніх знаків; перенесення контейнерних майданчиків та утримання їхньої території у належному санітарному стані; улаштування технічних засобів дорожнього регулювання, встановлення обмежувальних дорожніх знаків, оглядових дзеркал.

Питання земельних відносин, будівництва та архітектури. В основному, це питання щодо надання земельних ділянок для індивідуального будівництва житла, гаражів, садівництва, городництва та ведення ОСГ; встановлення меж земельних ділянок в натурі; надання витягів з містобудівної документації; порушення термінів здачі в експлуатацію об’єктів (багатоповерхівок); знесення самовільно встановлених гаражів, шлагбаумів, огорож на території ОСББ; надання довідки про відсутність/наявність земельних ділянок у власності; вирішення земельних спорів тощо.

Питання поліпшення житлових умов громадян також займають одну із лідируючих позицій. Передусім, це надання тимчасового житла для ВПО, постановка на квартирний облік УБД, ВПО, покращення житлових умов для пільгової категорії населення, продовження терміну проживання у гуртожитках міста для ВПО тощо.

Робота з розгляду порушених у зверненнях актуальних проблемних питань, підвищення відповідальності керівників виконавчих органів, комунальних підприємств та установ за невідкладне реагування на обґрунтовані заяви, пропозиції та скарги будуть і надалі знаходитися на постійному контролі у Хмельницькій міській раді.

 

За інформацією

відділу роботи із зверненнями громадян

Хмельницької міської ради

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!