Проекти рішень виконавчого комітету
Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 26.09.2024 № 1498 зі змінами
Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 26.09.2024 № 1498 зі змінами
Розглянувши клопотання управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 р. № 469 «Про затвердження Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту», виконавчий комітет міської ради
Вирішив:
1. Внести зміни в рішення виконавчого комітету від 26.09.2024 № 1498 «Про створення територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту місцевого рівня Хмельницької міської територіальної громади та затвердження Положення про територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту місцевого рівня» зі змінами, виклавши додатки 1, 2 у новій редакції (додаються).
2. Керівникам спеціалізованих служб цивільного захисту забезпечити розроблення положень про служби, провести розрахунок працівників, техніки, майна та подати у місячний термін в управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці.
Міський голова Олександр СИМЧИШИН
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
від ____________2025 №_______
ПОЛОЖЕННЯ
про територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту місцевого рівня Хмельницької міської територіальної громади
1. Це Положення визначає основні завдання, порядок утворення та склад територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту Хмельницької міської територіальної громади (далі - спеціалізовані служби), організацію управління ними та їх функціонування.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
1) розвідка - комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації для визначення загального характеру і орієнтовного обсягу руйнувань в осередку ураження, зони надзвичайної ситуації та умов проведення рятувальних робіт;
2) спеціальна розвідка - комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації з метою одержання в повному обсязі відомостей про пожежну, інженерну, радіаційну, хімічну, бактеріологічну обстановку тощо.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України та інших законодавчих актах.
3. Спеціалізовані служби (енергетики, захисту сільськогосподарських тварин і рослин, медичні, пожежно-рятувальні, охорони публічного (громадського) порядку) входять до складу сил цивільного захисту та складаються з галузевих, територіальних та об’єктових спеціалізованих служб відповідно до функціональної спрямованості.
4. Спеціалізовані служби громади утворюються для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення відповідно в територіальних підсистемах єдиної державної системи цивільного захисту, їх ланках.
Спеціалізовані служби утворюються виконавчим комітетом Хмельницької міської ради.
Спеціалізовані служби утворюються згідно з урахуванням їх функціональної спрямованості.
5. Спеціалізована служба провадить свою діяльність відповідно до положення про службу, що затверджується органом, суб’єктом господарювання, який утворив таку службу.
6. Основними завданнями спеціалізованих служб є:
1) участь у розробленні планів реагування на надзвичайні ситуації, планів цивільного захисту на особливий період;
2) здійснення заходів з переведення спеціалізованих служб до функціонування в умовах надзвичайної ситуації та особливого періоду;
3) підготовка та забезпечення готовності до дій за призначенням спеціалізованих служб;
4) підтримання у готовності техніки і майна спеціального призначення для виконання завдань з цивільного захисту в мирний час та особливий період;
6) підготовка пропозицій щодо проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та управління підрозділами спеціалізованих служб, що залучаються до таких робіт і заходів;
7) організація та взаємодія з органами управління та силами цивільного захисту функціональних і територіальних підсистем, їх ланок, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
8) створення та поповнення матеріальних та інших ресурсів спеціалізованих служб.
7. Спеціалізовані служби громади відповідно до покладених на них завдань:
1) служба енергетики:
організовує і проводить аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених об’єктах мережі електропостачання;
забезпечує енергопостачання сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, у тому числі з використанням автономних джерел енергопостачання (у разі їх наявності);
забезпечує енергопостачання суб’єктів господарювання, що забезпечують життєдіяльність населення;
визначає шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання паливно-енергетичного комплексу внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення їх функціонування;
координує заходи, які здійснюються суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, щодо дотримання встановленого режиму світломаскування в особливий період;
2) служба із захисту сільськогосподарських тварин і рослин:
проводить моніторинг стану забруднення радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами, біологічними засобами сільськогосподарських угідь, продукції рослинництва, поверхневих вод, призначених для сільськогосподарських потреб;
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
проводить роботи з ліквідації епізоотій та епіфітотій, здійснюють епізоотичний, фітосанітарний і токсикологічний контроль під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
здійснює відповідно до компетенції контроль за безпечністю харчових продуктів і кормів під час виникнення надзвичайних ситуацій, беруть участь у здійсненні заходів щодо забезпечення безпечності харчових продуктів та сировини для їх виготовлення рослинного та тваринного походження;
бере участь у здійсненні заходів щодо спеціальної обробки територій, приміщень, сільськогосподарських тварин і рослин, продукції тваринництва та рослинництва;
бере участь у підготовці сільськогосподарської та спеціальної техніки для роботи на зараженій місцевості, спеціальної обробки тварин і рослин, що заражені (уражені), знезаражені території, приміщень, де зберігається продукція тваринництва та рослинництва;
здійснює агрохімічне обстеження, ветеринарну діагностику, лікування тварин, що заражені (уражені), знезаражують посіви, пасовища і продукцію тваринництва та рослинництва;
здійснює ветеринарно-санітарні та фітосанітарні заходи;
бере участь у здійсненні заходів щодо захисту джерел і систем водопостачання для тварин від впливу небезпечних факторів ураження;
організовує заходи із знищення зерна, продовольства, харчової сировини, фуражу та інших матеріальних засобів, що не підлягають знезараженню;
забезпечує створення резерву спеціального майна і засобів для захисту свійських тварин та сільськогосподарських рослин у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
бере участь у сільськогосподарському виробництві на забруднених територіях, здійснюють контроль за безпечністю такого виробництва;
бере участь у зборі, утилізації або знищенні загиблих тварин і відходів тваринного походження;
3) медична служба:
організовує медичне забезпечення, надає медичну допомогу постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій та особовому складу підрозділів цивільного захисту;
організовує взаємодію сил і засобів відомчих медичних служб, які залучені для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
надає екстрену медичну допомогу пораненим та постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій, здійснює медичне сортування поранених;
організовує евакуацію постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій до закладів охорони здоров’я з урахуванням медичних показань;
організовує роботу закладів охорони здоров’я під час прийому великої кількості поранених та постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
здійснює забезпечення сил та підрозділів медичної служби лікарськими засобами, виробами медичного призначення, профілактичними засобами, препаратами крові тощо;
ізолює інфекційних хворих і контамінованих осіб, проводить їх санітарну обробку і деконтамінацію та надає екстрену медичну допомогу; організовує та здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд та контроль і протиепідемічні заходи під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
організовує та здійснює медичні профілактичні заходи серед населення та особового складу підрозділів цивільного захисту;
створює резерв лікарських засобів та виробів медичного призначення для забезпечення заходів під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
збирає та аналізує статистичні дані щодо заходів з медичного забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
проводить постійну роботи з підвищення кваліфікації медичного персоналу системи екстреної медичної допомоги, організовує навчання та тренування підрозділів системи екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;
навчає немедичних працівників методам та навичкам надання домедичної допомоги у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
збирає, аналізує, узагальнює дані про медичну і санітарно-епідемічну обстановку, прогнозує її розвиток у районах виникнення надзвичайних ситуацій, осередках ураження (захворювання) та на прилеглих територіях, а також у місцях тимчасового розміщення евакуйованого населення;
4) пожежно-рятувальна служба:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
проводить першочергові (невідкладні) роботи в осередках пожеж, їх гасіння, а також під час виникнення аварій, катастроф, стихійного лиха;
забезпечує органи управління і сили протипожежної служби необхідними матеріально-технічними засобами для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків у разі виникнення таких ситуацій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
координує дії з планування та здійснення організаційних та інженерно-технічних заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів і територій;
координує діяльність пожежно-рятувальних підрозділів місцевої та добровільної пожежної охорони, у тому числі у складі центрів безпеки (у разі їх створення);
5) служби охорони публічного (громадського) порядку:
бере участь відповідно до компетенції у забезпеченні публічного (громадського) порядку, безпеки дорожнього руху в зонах виникнення надзвичайних ситуацій та охороні майна, що залишилося без нагляду в таких зонах;
повідомляє відповідним державним органам і громадським об’єднанням про небезпечні події та надзвичайні ситуації;
надає допомогу органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування у відселенні людей з місць, небезпечних для проживання, проведенні евакуації населення;
бере участь у здійсненні карантинних заходів під час епідемій та епізоотій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для здійснення заходів з охорони публічного (громадського) порядку.
6) комунально-технічна служба:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
визначає шкоду, заподіяну об’єктам комунальної сфери і нерухомому майну громадян внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
бере участь у розчищенні шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
організовує та здійснює організаційно-технічні заходи щодо підвищення стійкості комунально-енергетичних мереж, проводить невідкладні аварійно-відновлювальні роботи на них та їх спорудах;
здійснює посипання спеціальними сумішами вулиць, а також очищення зливової каналізації та дренажних систем, зливостоків, систем поверхневого водовідведення та зливоприймальних колодязів;
організовує підвезення (подачу) питної та технічної води у зони, де здійснюються заходи щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
веде облік спеціальної техніки, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на об’єктах комунальної сфери, залучає її до проведення таких робіт.
7) служба матеріального забезпечення:
проводить тилову розвідку в місцях виникнення надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
здійснює організаційні заходи щодо створення резерву матеріально-технічних засобів, пально-мастильних матеріалів, необхідних для реагування на надзвичайні ситуації у мирний час та особливий період, на базі суб’єктів господарювання, які утворили такі служби;
організовує забезпечення органів управління і сил цивільного захисту запасами сировинних, матеріально-технічних і продовольчих ресурсів для проведення першочергових робіт під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та здійснення інших заходів, передбачених законодавством;
визначає потребу у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
розробляє та здійснює заходи із захисту продовольства і промислових товарів першої необхідності під час виникнення надзвичайних ситуацій;
організовує закладення продовольства до захисних споруд цивільного захисту та на пункти управління;
забезпечує продовольством і промисловими товарами першої необхідності особовий склад сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує речовим майном пункти санітарної обробки людей;
забезпечує створення запасів продуктів харчування та непродовольчих товарів, необхідних для життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
8) служба зв’язку і оповіщення:
організовує взаємодію з центрами управління операторів електронних комунікацій;
організовує та здійснює заходи щодо забезпечення стійкого функціонування технічних засобів місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення;
здійснює оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій органів виконавчої влади, виконавчих органів рад, суб’єктів господарювання, що розташовані в прогнозованій зоні ураження або братимуть участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також населення, яке проживає в прогнозованій зоні ураження, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
забезпечує функціонування у населених пунктах і місцях масового перебування людей сигнально-гучномовних пристроїв та електронних інформаційних табло для висвітлення інформації з питань цивільного захисту;
визначає шкоду, заподіяну технічним засобам оповіщення внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених технічних засобів оповіщення;
організовує аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених технічних засобах оповіщення;
забезпечує зв’язком сили цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
забезпечує надійним зв’язком органи місцевого самоврядування, органи управління і сили цивільного захисту в умовах надзвичайних ситуацій.
9) служба інженерного та транспортного забезпечення:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайної ситуації, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
організовує будівництво протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення;
організовує обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, здійснює заходи щодо їх безпечної експлуатації;
здійснює методичне забезпечення робіт і заходів під час будівництва та інженерного захисту об’єктів і територій;
веде облік інженерної техніки та майна, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, залучає її до проведення таких робіт за напрямом діяльності служби;
забезпечує здійснення заходів у разі загрози виникнення і виникнення надзвичайних ситуацій на транспорті;
веде облік техніки і майна, що може залучатися для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт за напрямами діяльності служби, та подають відповідні відомості керівництву галузевої спеціалізованої служби;
здійснює перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним та повітряним транспортом у зонах (із зон) виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує перевезення згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації та планами цивільного захисту на особливий період, перевезення під час проведення заходів з евакуації населення, підвезення (вивезення) робочих змін, вивезення матеріальних цінностей відповідно до рішень штабу з ліквідації надзвичайної ситуації;
бере участь у визначенні шкоди, заподіяної здоров’ю людей та національній економіці у разі виникнення надзвичайних ситуацій, потреби у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення функціонування транспортних засобів і комунікацій;
організовує забезпечення транспортних засобів, що залучаються до виконання завдань з цивільного захисту, пально-мастильними матеріалами;
забезпечує відповідно до компетенції здійснення заходів з підготовки єдиної транспортної системи України до сталого функціонування в особливий період;
розробляє та здійснює заходи щодо забезпечення функціонування дорожнього господарства в умовах стихійного лиха, у разі виникнення аварії, катастрофи, іншої надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру, під час ліквідації їх наслідків;
- ремонт техніки, механізмів, приладів та інших технічних засобів, що вийшли з ладу під час здійснення заходів із цивільного захисту;
- евакуацію пошкодженої та несправної техніки до збірних пунктів пошкоджених машин та ремонтних підприємств;
- постачання запасних частин і ремонтних матеріалів;
визначають потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для технічного забезпечення проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
8. Організаційну структуру спеціалізованих служб, кількість їх підрозділів визначає міський голова, з урахуванням техногенно-екологічної та природної обстановки, виробничих умов, функціонального призначення, обсягів виконання завдань із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, захисту населення і території у мирний час та особливий період, наявності та стану матеріально-технічної бази.
9. Органом управління спеціалізованої служби є відповідний орган, визначений, виконавчим комітетом міської ради.
10. Спеціалізовану службу очолює керівник відповідного органу управління такої служби.
11. Функціонування та залучення спеціалізованих служб для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення здійснюється згідно з Кодексом цивільного захисту України у режимах повсякденного функціонування, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації та надзвичайного стану відповідно до основних завдань і заходів єдиної державної системи цивільного захисту у таких режимах. В особливий період спеціалізовані служби функціонують відповідно до зазначеного Кодексу та з урахуванням особливостей, що визначаються Законами України «Про правовий режим воєнного стану», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами. Переведення спеціалізованих служб до функціонування в умовах особливого періоду здійснюється згідно з відповідними планами цивільного захисту на особливий період.
12. Облік працівників спеціалізованих служб, техніки та майна, якими такі служби укомплектовані, ведеться завчасно відповідним органом управляння спеціалізованої служби.
13. Підготовка спеціалізованих служб проводиться у встановленому законодавством порядку.
Заступник міського голови Михайло КРИВАК
Начальник управління з питань цивільного
захисту населення і охорони праці Богдан МОВЧАН
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
від ____________2025 №_______
Перелік
територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту місцевого рівня Хмельницької міської територіальної громади
№ з/п |
Найменування |
Органи управління та суб’єкти господарювання, що входять до спеціалізованих служб цивільного захисту |
Начальник спеціалізованої служби цивільного захисту |
Заступники начальника спеціалізованої служби |
|
Спеціалізована служба із захисту сільськогосподарських тварин і рослин |
Хмельницьке міське управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області, Хмельницька районна державна лікарня ветеринарної медицини, Хмельницька регіональна державна лабораторія Держпродспоживслужби, ДП «Хмельницьке лісомисливське господарство». Суб’єкти господарювання сільськогосподарського спрямування |
Начальник Хмельницького міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області
|
Начальник відділу безпечності та ветмедицини Хмельницького міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області. Головний спеціаліст відділу контролю за обігом засобів захисту рослин управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області. Посадові особи керівного складу Держпродспоживслужби, лісового та мисливського господарства Хмельницького району |
|
Спеціалізована служба енергетики |
Хмельницький РЕМ |
Директор Хмельницького РЕМ |
Головний інженер Хмельницького РЕМ |
|
Медична спеціалізована служба |
КП «Хмельницька міська лікарня» КП «Хмельницька інфекційна лікарня», КП «Хмельницька міська дитяча лікарня», КП «Хмельницький міський лікувально-діагностичний центр», КП «Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1», КП «Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2», Хмельницька станція ЕМД КНП «Хмельницький обласний центр ЕМД та медицини катастроф» ХОР, Хмельницький районний відділ ДУ «Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України», Хмельницьке управління ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області. Суб’єкти господарювання з постачання лікарських засобів та медичних виробів |
Начальник управління охорони здоров’я Хмельницької міської ради |
Заступник начальника управління охорони здоров’я Хмельницької міської ради. Керівники лікувальних та лікувально-профілактичних закладів та установ
|
|
Спеціалізована служба охорони публічного (громадського) порядку |
Хмельницьке районне управління поліції ГУ НП України в Хмельницькій області, Відділення поліції №1 Хмельницького РУП ГУ НП України в Хмельницькій області, управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції |
Заступник начальника управління поліції з привентивної діяльності Хмельницького РУП ГУ НП України в Хмельницькій області |
Начальник відділення поліції №1 Хмельницького РУП ГУНП України в Хмельницькій області, командир батальйону управління патрульної поліції в Хмельницькій області Департаменту патрульної поліції
|
|
Пожежно-рятувальна спеціалізована служба |
1 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Хмельницькій області |
Начальник 1 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Хмельницькій області |
Заступник начальника 1 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Хмельницькій області |
|
Комунально-технічна спеціалізована служба |
Управління комунальної інфраструктури, управління житлової політики і майна Суб’єкти господарювання житлово-комунального спрямування |
Начальник управління комунальної інфраструктури
|
Начальник управління житлової політики і майна
|
|
Спеціалізована служба зв’язку і оповіщення |
Управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці, відділ управління міським господарством, управління організаційно-інформаційної роботи та контролю |
Начальник управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці |
Начальник відділу управління міським господарством |
|
Спеціалізована служба матеріального забезпечення |
Управління економіки, управління торгівлі. Суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі та харчування. Суб’єкти господарювання, що здійснюють виробництво та постачання будівельних матеріалів, робочого інвентарю і спеціального одягу, засобів радіаційного та хімічного захисту, засобів і послуг зв’язку, медико-санітарного майна, дегазаційних, пально-мастильних матеріалів, питної води, продовольства та речового майна |
Начальник управління економіки |
Начальник управління торгівлі
|
|
Спеціалізована служба інженерного та транспортного забезпечення |
Управління капітального будівництва, управління транспорту і зв’язку, управління комунальної інфраструктури. Суб’єкти господарювання, що проводять діяльність в сфері пасажирських перевезень та інженерного спрямування |
Начальник управління капітального будівництва |
Начальник управління транспорту і зв’язку |
Заступник міського голови Михайло КРИВАК
Начальник управління з питань цивільного
захисту населення і охорони праці Богдан МОВЧАН