Проекти рішень міської ради

Про затвердження Положення про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади та складу конкурсної комісії

 

Про затвердження Положення про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади та складу конкурсної комісії

 

Розглянувши пропозицію виконавчого комітету Хмельницької міської ради, з метою удосконалення структури закладів загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади, відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Положення про опорний заклад освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 532, із змінами, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Положення про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади згідно з додатком 1.

2. Затвердити склад конкурсної комісії на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади згідно з додатком 2.

3. Відповідальність за виконання рішення покласти на Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради і заступника міського голови М. Кривака.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань охорони здоров’я, соціальної політики, гуманітарних питань та розвитку громадянського суспільства, свободи слова та інформації.

 

Міський голова Олександр СИМЧИШИН

 

Додаток 1

до рішення сесії міської ради

від _____________2023 № ______

ПОЛОЖЕННЯ

про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади

 

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає умови проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади (далі – конкурс).

2. Конкурс проводиться з метою створення умов для комплексної оптимізації і модернізації системи загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади, створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища, забезпечення рівного доступу здобувачів освіти, у тому числі й з особливими освітніми потребами, до якісної освіти, раціонального й ефективного використання наявних ресурсів, їх модернізація та спрямування  на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців), створення єдиної системи виховної роботи.

Опорний заклад освіти – це заклад загальної середньої освіти, що має зручне розташування для підвезення дітей з інших населених пунктів, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально - технічну і навчально - методичну базу та спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття профільної освіти.

Філія закладу освіти – це територіально відокремлений структурний підрозділ закладу освіти, що не має статусу юридичної особи та діє на підставі положення, затвердженого відповідно до вимог законодавства.

3. Метою проведення конкурсу є:

– створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища;

– забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття якісної освіти;

– створення умов для здобуття особами повної загальної середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків;

– раціонального і ефективного використання наявних у суб’єктів округу ресурсів, їх модернізації.

4. Основним завданням конкурсу є виявлення ефективної моделі діяльності опорного закладу освіти, що забезпечує умови для рівного доступу здобуття повної загальної середньої освіти, підвищення її якості, підтримку та створення умов для роботи педагогічних працівників; зміцнення матеріально-технічної бази опорного закладу та створення нового освітнього простору в опорному закладі, а також визначення кращих проєктів опорних закладів освіти.

5. Проведення конкурсу забезпечує конкурсна комісія на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади, засновником яких є Хмельницька міська рада (далі – комісія), кількісний та персональний склад якої затверджується рішенням Хмельницької міської ради.

6. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення проведення конкурсу здійснює Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради.

 

ІІ. Порядок проведення конкурсу

1. Учасниками конкурсу є заклади загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади, які мають в своїх закладах освіти не менше 200 учнів та здійснюють підвіз учнів і працівників закладу до місця навчання, роботи та в зворотному напрямку.

2. Конкурс проводиться у три етапи:

– І етап – оголошення конкурсу на сайті Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради;

– ІІ етап – підготовчий, подання упродовж 10 робочих днів після оголошення конкурсу заявок закладами загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади на участь у конкурсі;

– ІІІ етап – основний, не більше 3 робочих днів після завершення терміну подання заявок, на якому проводиться визначення переможців конкурсу.

3. Інформація про початок, умови конкурсу та терміни його проведення розміщується на офіційному сайті Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради.

4. Для участі у ІІ етапі закладам загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади необхідно подати у Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради заявку про участь у конкурсі довільної форми, до якої додаються наступні документи:

1) презентація закладу загальної середньої освіти;

2) план/стратегія розвитку опорного закладу загальної середньої освіти (до 10 сторінок) на наступні 3 роки, який/яка має містити наступну обов’язкову інформацію:

– відомості про орієнтовну кількість учнів, які будуть навчатися в опорному закладі загальної середньої освіти (окремо вказати проєктну потужність опорного закладу, орієнтовну кількість учнів, які будуть підвозитися на навчання до опорного закладу з інших населених пунктів; вказати з яких населених пунктів планується підвезення учнів до опорного закладу; маршрути підвезення учнів та працівників (з розрахунком відстаней та приблизного часу перебування у дорозі, транспорт, яким буде здійснюватися підвезення);

– потреба додаткового транспорту для підвезення учнів та працівників до опорного закладу освіти;

– наявність сучасної матеріально-технічної бази (належним чином обладнаних спортивних об’єктів, кабінетів природничо-математичного та іншого спрямування, лабораторій, навчальних майстерень, їдальні (вказати кількість посадкових місць), внутрішніх туалетів для учнів, комп’ютерного і мультимедійного обладнання, швидкісного доступу до Інтернету, наявність мережі Wi-Fi з безоплатним доступом, створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами );

– результати моніторингових досліджень, учнівських олімпіад з навчальних предметів, конкурсу-захисту робіт членів Малої академії наук, інших конкурсів та змагань;

– мережа класів, їх наповнюваність та перспектива розвитку;

– укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою, електронними підручниками, ліцензованим програмним забезпеченням;

– організація допрофільної підготовки і профільного навчання;

– організація інклюзивного навчання за наявності дітей з особливими освітніми потребами;

– рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами, якісний склад, досягнення педагогічного колективу, участь вчителів у конкурсах фахової майстерності тощо;

– наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання;

3) опис інвестиційних потреб опорного закладу загальної середньої освіти (придбання шкільних автобусів для перевезення учнів, оснащення навчальних кабінетів, придбання мультимедійного обладнання, встановлення мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом, заходи з енергозбереження, ремонт приміщень, створення безперешкодного (безбар’єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами, професійний розвиток педагогів, введення в разі потреби, додаткових посад педагогічних та інших працівників тощо);

4) копію установчих документів закладу загальної середньої освіти.

5. Конкурсні матеріали оформлюються в одному примірнику комп’ютерним набором, кегель 14, інтервал 1. Обов’язково додається електронна версія у текстовому редакторі Word.

 

ІІІ. Права та обов’язки конкурсної комісії

1. Конкурсна комісія у своїй роботі керується чинним законодавством України та цим Положенням.

2. Формою роботи комісії є засідання. Роботу комісії організовує її голова. Відповідальний секретар комісії веде протокол, який підписують увесь затверджений склад комісії, що присутній на засіданні.

3. Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості. Не допускається будь-яке втручання у діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу. Кожен член конкурсної комісії зобов’язаний не допускати виникнення конфлікту інтересів під час проведення конкурсу.

4. Члени конкурсної комісії мають право вносити пропозиції до порядку денного засідання конкурсної комісії, брати участь в обговоренні порядку денного засідань конкурсної комісії, висловлювати окрему думку щодо рішень, прийнятих на засіданні конкурсної комісії.

5. Комісія розглядає пропозиції учасників конкурсу, визначає їх відповідність умовам проведення конкурсу, приймає рішення з визначення переможця конкурсу.

6. Комісія розглядає документи і матеріали, що надані учасниками конкурсу, та має право відмовити претенденту в участі у конкурсі на підставі невідповідності вимогам конкурсу.

7. Комісія діє на громадських засадах.

8. Комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу.

9. У разі подання заяви про участь у конкурсі лише одним учасником конкурс проводиться у встановленому цим Положенням порядку, за результатами якого приймається рішення про визначення його переможцем конкурсу або про відмову на підставі невідповідності вимогам конкурсу.

 

ІV. Критерії оцінювання та визначення переможців конкурсу

1. Визначення переможця конкурсу проводиться конкурсною комісією за критеріями оцінювання матеріалів, поданих на конкурс.

2. Подані матеріали на конкурс оцінюються за такими критеріями:

 

Назви критеріїв

Оцінювання за критеріями

5 балів

10 балів

 

Наявність філій опорного закладу загальної середньої освіти

0-1

Два і більше

  1.  

Проєктна потужність закладу

200-300 осіб

300 осіб і більше

 

Кількість учнів в опорному закладі (без врахування учнів філій)

200-250 осіб

Більше 250 осіб

 

Кількість класів на паралелі

(в т.ч. у старшій школі)

0-1

Два і більше

 

Середня наповнюваність класів

До 20 осіб

20 і більше

 

Кількість профілів у опорному закладі

Один

Два і більше

 

Наявність факультативів, спецкурсів та курсів за вибором

1-4

Понад 4

 

Вивчення іноземної мови

Одна

Дві

 

Випускники 11-х класів, які склали ЗНО на 160 і більше балів

До 40%

40% і більше

 

Кількість переможців та призерів предметних олімпіад, конкурсу МАН, інших конкурсів та спортивних змагань від загальної кількості здобувачів освіти закладу

До 50%

50% і більше

 

Якісний склад педагогів (наявність кваліфікаційної категорії, педагогічного звання тощо)

До 50%

50% і більше

 

Кількість учнів, які будуть підвозитись до опорного закладу

20-50 учнів

Понад 50 учнів

 

Організація інклюзивної освіти

Організовано

Організовано, створено ресурсні кімнати

 

Створення безперешкодного доступу для дітей з особливими освітніми потребами до закладу освіти

Наявність пандуса

Наявність пандуса, пристосування туалетів, спеціального обладнання тощо

 

Наявність кабінетів фізики, хімії, біології, географії, інформатики, навчальних майстерень, спортивного залу та інших

Наявні, але не паспортизовані

Паспортизовані

 

Наявність актового залу

Пристосоване приміщенні

Типове

приміщення

 

Укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою

До 30%

Понад 30%

 

Енергозберігаюче середовище

Втілено окремі елементи

Заклад має енергозберігаюче середовище (не менше 80%)

 

Наявність мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом

Швидкість до 30 Мбіт/с

Швидкість 30-100 Мбіт/с

 

Інвестиції у спортивні споруди

Здійснювалися для часткового оновлення

Здійснено капітальний ремонт, реконструкцію, наявні багатофункціональні площадки з штучним покриттям тощо

 

Використання інвестиційних технологій в освітньому процесі

Використовуються елементи технологій

Використовуються 3 і більше технологій

  1.  

Наявність шкільної їдальні

Відсутня

Наявна

  1.  

Число посадкових місць у їдальні

100

100 і більше

 

Наявність у шкільній їдальні технологічного та холодильного обладнання (жарова шафа, електросковорода, холодильна камера та інше)

Відсутні одна або кілька складових

Наявне

 

Наявність у шкільній їдальні холодної та гарячої проточної води

Тільки холодна проточна вода

Наявна

 

Термін проведення останнього капітального ремонту

Змістовний

Змістовний, спрямований на впровадження інновацій, відповідає вимогам часу

 

Наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти

Окремі відрізки потребують капітального ремонту

Дороги з твердим покриттям або потребують часткового ремонту

  1.  

Наявність транспортних одиниць для здійснення підвезення учнів закладу

Один транспортний засіб

Два і більше, обладнані для перевезення осіб з особливими освітніми потребами

  1.  

Протяжність маршрутів перевезення учнів до опорного закладу

Більше 15 км

15 км і менше

  1.  

Тривалість маршруту в одну сторону

Більше 30 хв.

30 хв. і менше

  1.  

Організація позашкільної, гурткової роботи

1 напрям

2 і більше напрями діяльності

 

3. Підсумки та визначення переможця конкурсу проводиться комісією за загальною сумою балів на основі критеріїв оцінювання матеріалів, поданих на конкурс. Максимальна кількість балів за одним критерієм – 10 балів, мінімальна кількість балів – 5 балів. Максимальна сумарна кількість балів – 310. Переможцем конкурсу є претендент, який набрав найбільшу кількість балів за критеріями оцінювання матеріалів, поданих на конкурс.

4. У разі однакової кількості балів, набраних учасниками конкурсу за критеріями оцінювання матеріалів, поданих на конкурс, вирішальним є голос голови комісії.

5. Рішення комісії з визначення опорного закладу загальної середньої освіти подаються на розгляд до Хмельницької міської ради для прийняття відповідного рішення.

6. Інші питання, що не врегульовані цими умовами, визначаються чинним законодавством України.

 

Секретар міської ради Віталій ДІДЕНКО

В. о. директора Департаменту Ольга КШАНОВСЬКА

 

Додаток 2

до рішення сесії міської ради

від _____________2023 № ______

СКЛАД

конкурсної комісії на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади

Голова комісії:

КРИВАК Михайло Михайлович

 

– заступник Хмельницького міського голови.

Заступник голови комісії:

КШАНОВСЬКА Ольга Вікторівна

 

– заступник директора Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради.

Відповідальний секретар комісії:

ПЕТРИЧКО Ірина Петрівна

 

– начальник відділу загальної середньої освіти Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради.

Члени комісії:

ЗОЛОТУХІН Сергій Євгенович

 

– депутат Хмельницької міської ради, голова постійної комісії з питань охорони здоров’я, соціальної політики, гуманітарних питань та розвитку громадянського суспільства, свободи слова та інформації (за згодою);

ЛІСОВОДСЬКА Оксана Миколаївна

– начальник фінансово-економічного відділу – головний бухгалтер Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради;

НАГОРНА Віталіна Володимирівна

– начальник відділу науки та педагогічних кадрів Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради;

САЙКО Світлана Олегівна

– юрист служби бухгалтерського обліку, планування та звітності Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради;

ТКАЧ Сергій Анатолійович

– директор Хмельницької спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 з поглибленим вивченням німецької мови з 1-го класу;

ЯРОВА Анастасія Вікторівна

– депутат Хмельницької міської ради (за згодою).

 

Секретар міської ради Віталій ДІДЕНКО

В. о. директора Департаменту Ольга КШАНОВСЬКА

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!