Діяльність ХМКП «Хмельницькінфоцентр» впродовж 2017 року була направлена на реалізацію Програми впровадження електронного урядування у Хмельницькій міській раді на 2015-2020 роки та надання послуг для забезпечення беззбиткової діяльності підприємства.
У виконавчих органах Хмельницької міської ради здійснювались роботи по забезпеченню:
- впровадження електронного урядування;
- розвитку інформаційних технологій.
1. Повне оновлення основного сайту Хмельницької міської ради http://khmelnytsky.com/ та перехід на портал.
2. Технічний та інформаційний супровід сайтів:
- Центру надання адміністративних послуг http://cnap.khmelnytsky.com/,;
- Єдиної інформаційної мережі комунальних платежів міста Хмельницького http://mereja.km.ua/ .
3. Обслуговування сесій міської ради, засідань депутатських комісій, засідань виконкому та інше.
4. Створення системи електронного документообігу у виконавчих органах Хмельницької міської ради.
5. Запуск внутрішнього порталу Хмельницької міської ради.
6. Створення веб порталу документів Хмельницької міської ради.
7. Технічне забезпечення Центру надання адміністративних послуг та використання сучасних інформаційних технологій з метою покращення надання послуг.
8. Робота з електронною картою та формування баз даних геоінформаційної системи міста (МГІС).
9. Забезпечення функціонування та розвиток корпоративної мережі передачі даних виконавчих органів Хмельницької міської ради.
10. Забезпечення функціонування та вдосконалення формування баз даних, необхідних для роботи міських посадовців.
11. Вдосконалення інформатизації процесів роботи міських посадовців (супровід баз даних та формування нових).
12. Формування бази даних відомостей для нарахування субсидій та координація роботи єдиної інформаційної мережі комунальних платежів міста Хмельницького.
13. Збереження та розвиток усіх створених баз даних та систем.
14. Максимальне забезпечення отримання мешканцями міста можливостей в електронному вигляді надавати звернення та отримувати послуги.
15. Використання сучасних технологій для управління містом (оперативний аналіз, контроль, реагування на проблеми).
Окрім того:
Підключення до порталу Петицій Хмельницької міської ради.
Підключення до проекту «Прозоре місто».
Підключення до проекту «Прозорий бюджет» – допомога управлінню фінансів.
Активна участь міста в інших проектах та програмах.
Оновлено сайт міської ради та її виконавчих органів http://khm.gov.ua/ - зручний пошук нормативних документів, висвітлення діяльності в новому форматі, максимально самостійне ведення розділів виконавчими органами міської ради (оперативність, зручність, посилена відповідальність).
Вперше створено:
- Портал «SMART-SITY Хмельницький» - єдина інформаційна система міста Хмельницького http://smart.khm.gov.ua/. Портал створено для забезпечення оперативної комунікації з громадянами (особистий кабінет, електронні звернення з питань життєзабезпечення міста онлайн та контроль за їх розглядом, прямий доступ до інформаційних ресурсів, електронні сервіси. Розпочато перший етап – підключено управлінням житлово-комунального господарства.
- Сайт: "Всеукраїнський відкритий конкурс на оновлення громадського простору Майдану Незалежності у м. Хмельницькому» http://prostir.khm.gov.ua/. Перший відкритий архітектурний конкурс.
- Новий інформаційно-консультаційний сайт Центру енергоефективності «Енергоефективність» http://energy.khm.gov.ua/.
Мешканцям міста забезпечено доступ до сервісів «Електронні звернення», «Єдина система місцевих петиції», «Відкрите місто», «Громадський бюджет», «Відкритий бюджет». Все це забезпечує високий рівень відкритості влади.
Окрім того, підприємство за додатковими угодами здійснює обслуговування техніки виконавчого комітету, самостійних відділів та управлінь, ЖЕКів, а також надає послуги ксерокопіювання, продажу дрібних канцелярських товарів в ЦНАП, розробляє друковану продукцію, надає інші послуги, передбачені Статутом підприємства. Це додаткові доходи підприємства, які дають змогу сплачувати податки, комунальні послуги, купувати витратні матеріали, інші видатки необхідні для ефективного функціонування підприємства.
обслуговування сесій міської ради, Засідань виконкому
- обслуговування сесій міської ради - системи голосування “Віче”;
- супровід проектів рішень, які розглядаються на депутатських комісіях, депутатських днях (земельні ділянки, об'єкти комунальної власності, інше), засіданнях виконкому;
- обслуговування юридичної бази даних “Ліга”, постійний контроль за формуванням бази даних документів міської ради в цій системі;
- на сайті міської ради оприлюднення проектів рішень міської ради, виконавчого комітету та прийнятих нормативних документів.
Повністю оновлюється та розширюється розділ міська рада.
Технічне забезпечення Центру надання адміністративних послуг та використанням сучасних інформаційних технологій з метою покращення надання послуг
Головне задання - вдосконалення інформаційно-технічного забезпечення прийому усіх адміністративних послуг у ЦНАП з використанням сучасних інформаційних технологій та формування єдиної бази даних реєстрації послуг та необхідних архівних документів.
Прийом відвідувачів в приміщенні ЦНАП здійснюється за допомогою системи “Електронна черга“. Система розрахована на 28 одночасно працюючих адміністраторів (включені в систему 36 автоматизованих робочих місць). Є поодинокі проблеми з підключенням. Система забезпечує контроль відвідувань ЦНАП та роботу адміністраторів. За допомогою системи керування чергою щоденно здійснюється моніторинг надання послуг, який дозволяє керівнику Центру приймати рішення щодо поліпшення обслуговування жителів міста. За період роботи ЦНАП, завдяки системі керування чергою, питання регулювання черги відвідувачів вирішено повністю.
У 2017 році забезпечено підключення нових автоматизованих робочих місць для адміністраторів ЦНАП та залучених представників державних органів, забезпечено їх підключення до усіх необхідних для роботи державних порталів та реєстрів.
Працівники підприємства постійно в режимі он-лайн забезпечують контроль за роботою комп'ютерної техніки (робота мережі, безпека, робота комп'ютерів, доступ до державних реєстрів через мережу інтернет).
В перспективі перехід на роботу через надсилання виконавцям електронних карток та документів (нині електронний облік послуг з друком реєстраційних карток, випискою, повний контроль виконання документів).
Створення умов для забезпечення максимальної можливості хмельничанам отримувати консультації (бланки заяв, зразки їх заповнення, інформаційні картки, інші необхідні роз’яснення) та послуги в електронній формі.
Створення системи електронного документообігу
у виконавчих органах Хмельницької міської ради
Завдання системи:
- запровадити єдину систему обліку та контролю за проходженням та роботою над зверненнями та документами;
- електронне звернення громадян (вже частково реалізується);
- значно скоротити час розгляду звернень та документів;
- встановити контроль “до секунди”;
- забезпечити отримання всіх звернень громадян тільки централізовано через відділ звернень громадян;
- забезпечити отримання всіх листів від юридичних осіб (підприємств, установ, організацій) тільки через канцелярію виконкому;
- оптимізувати та скоротити діловодні служби в структурних підрозділах міськвиконкому.
Запуск внутрішнього порталу Хмельницької міської ради
Внутрішній портал – динамічний сайт з розділеним доступом та широкими можливостями наповнення інформацією, який функціонує в локальній мережі виконавчих органів. Завершуються роботи по налаштуванню системи внутрішнього порталу на базі платформи Microsoft Sharepoint та планується у 2018 році забезпечити підключення структурних підрозділів, які уже включені в мережу виконкому.
Завдання порталу:
- публікація новин, оголошень, ведення спільного календаря заходів та подій;
- спільний доступ до файлів ( з контролем їх версій);
- обговорення різних питань, документів на відповідних веб-сторінках;
- оперативний аналіз інформації.
Корпоративна мережа передачі даних
виконавчих органів міської ради
Станом на 01.01.2018 року у комп’ютерну мережу виконавчих органів міської ради уже підключено більше 400 комп’ютерів, в тому числі обслуговуються ХМКП «Хмельницькінфоцентр» 250 та 35 одиниць серверного та комутаційного обладнання (принтери, БФП, сканери не враховані).
Корпоративна мережа передачі даних виконавчих органів міської ради на сьогодні - це складна організаційно-технічна система, яка об’єднує локальні мережі структурних підрозділів, які розташовані в 11 приміщеннях за адресами:
- вул. Гагаріна, 3;
- вул. Соборна, 16 (ЦНАП);
- вул. Подільська 10/1 (департамент архітектури, містобудування та земельних ресурсів);
- пров. Пушкіна, 5 (відділ обліку та розподілу житлової площі, управління молоді та спорту);
- вул. Кам’янецька, 74 (управління з питань екології та контролю за благоустроєм міста);
- вул. Кам’янецька, 2 (управління комунального майна);
- вул. Гагаріна, 18 (відділ роботи із зверненнями громадян);
- вул. Грушевського, 88 (управління торгівлі, служба у справах дітей);
- вул. Проскурівська, 15 (управління капітального будівництва через інтернет);
- вул. Свободи, 9-А (архівний відділ),
- вул. Проскурівського підпілля, 71 (управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці).
До мережі також підключені фінансове управління (вул. Проскурівська, 56,), електронна пошта, інтернет, доступ до системи “Ліга-Закон”, а для забезпечення доступу до бази даних відомостей для нарахування субсидій - управління праці та соціального захисту населення (вул. Проскурівського підпілля, 32).
Робота з електронною картою,
створення геоінформаційної системи міста
Постійно проводяться роботи по впорядкуванню адресного господарства міста (перевірка вулиць, номерів будівель, які нанесені на електронну карту міста та інших необхідних об’єктів).
Станом на 01.01.2018 р. в базі даних електронної карти міста зафіксовано більше 350 тисяч об’єктів (будівлі, вулиці, земельні ділянки, електричні стовпи, світлофори, інше).
Із придбанням нового програмного забезпечення розробляються можливості щодо роботи профільних спеціалістів з відповідними базами даних, що уже нанесені на карту та у перспективі має бути забезпечена безпосередня їх участь у формуванні необхідних для роботи баз даних. Зупинка фінансування не дозволили розпочати виконання цих робіт у 2013 році (відсутність сервера та заміна комп’ютерного обладнання на робочих місцях спеціалістів, не під’єднано до мережі комп’ютери спеціалістів управління житлово-комунального господарства, управління архітектури та містобудування, управління з питань екології та контролю за благоустроєм міста ).
супровід баз даних, Формування бази даних відомостей для нарахування субсидій, координація роботи єдиної інформаційної мережі комунальних платежів м. хмельницького
Працівники підприємства щоденно забезпечують формування та супровід програм, які формують бази даних:
- кадри,
- канцелярія,
- звернення громадян,
- департамент архітектури (звернення),
- дозвільний центр,
- торгівля та послуги,
- адміністративні послуги,
- система керування чергою,
- звернення (15-80).
Забезпечується за необхідності супровід баз даних та обслуговування програмних продуктів, які надаються для виконання функціональних обов’язків спеціалістів виконавчих органів:
- єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців,
- Ліга-Закон (формування бази даних нормативних документів міської ради),
- державний реєстр дозвільних процедур,
- бухгалтерських та інших програм, необхідних для роботи,
- інші, з якими працюють відділи та управління.
Внесені зміни в програмне забезпечення "Звернення громадян" – вдосконалено автоматизацію контролю, забезпечено автоматизацію присвоєння реєстраційних номерів, що дало змогу безперешкодно здійснювати реєстрацію звернень громадян у ЦНАП. Відділу управління міським господарством забезпечено формування звітів, необхідних для проведення щоденного контролю за виконанням звернень та скарг, що надійшли.
Надається допомога відділу ведення державного реєстру виборців.
Щомісяця формується база даних відомостей для нарахування субсидій. За рік сформовано більше 165.8 тис. електронних довідок.
Здійснюється обслуговування УМК (ведення баз даних квартиронаймачів, нарахування, консультація по проведенню розрахунків, підготовка форм звітності, вибірки різної інформації та ведення паспортного обліку). Підприємство забезпечує координацію функціонування єдиної інформаційної мережі комунальних платежів міста (115,0 тис. абонентів, більше 100 проплатних пунктів).
Забезпечено координацію мережі комунальних платежів міста Хмельницького в режимі «online», завершуються підготовчі роботи по розробці веб-сайту "Р2М – Оnline" прийому комунальних платежів від населення у мережі інтернет з використанням банківських платіжних карток та створення нової Системи обміну інформацією для прийняття та обробки платежів за комунальні послуги.
Постійно проводяться роботи по перевірці боржників, формуються зведені дані по кожному будинку. Інформація надається у відділ управління міським господарством.
Вперше створено реєстр містобудівних умов та обмежень http://registers.khm.gov.ua/ - це відкритий онлайн доступ до виданих управлінням архітектури та містобудування містобудівних умов та обмежень (замовники, назва будівництва, адреса, пошук об’єктів).
Створено міську систему відеоспостереження. До системи надано доступ Хмельницькому міському відділу поліції в приміщенні по вул. Пушкіна, 15 та патрульній поліції в приміщенні по вул. Коцюбинського, 35/2.
Введено в тестову експлуатацію систему електронного документообігу в ЦНАП, яка дозволить об’єднати усі існуючі бази даних. Нова система забезпечить автоматичне формування реєстру територіальної громади міста.
Для покращення надання послуг в ЦНАП облаштовано нові робочі місця для видачі витягів з держаного земельного кадастру. До кінця року буде підключено сервіс попереднього запису на отримання послуг та 2 робочих місця для оформлення та видачі біометричних паспортів.